Rise of the Tomb Raider – kompendium wiedzy [Aktualizacja #11: DirectX 12, trzecie DLC i inne]
W niniejszym artykule znajdziecie kompendium wiedzy o Rise of the Tomb Raider, na bieżąco uzupełniane kolejnymi nowościami nt. tej przygodowej gry akcji studia Crystal Dynamics. W jedenastej aktualizacji piszemy m.in o wsparciu dla DirectX 12 (i jego rozczarowujących efektach) oraz o premierze dodatku Cold Darkness Awakened.
Rise of the Tomb Raider to jedenasta główna gra z opowiadającej o przygodach Lary Croft serii Tomb Raider, będąca zarazem drugim tytułem po restarcie cyklu, który został dokonany w 2013 roku produkcją zatytułowaną po prostu Tomb Raider. Tak jak poprzednio, mamy do czynienia z przygodową grą akcji z pierwiastkami survivalowymi, ukazującą wydarzenia z perspektywy TPP (czyli zza pleców bohaterki).
Pod względem grafiki wydanie na komputery osobiste nie odbiega znacząco od wersji na Xboksa One, ale przy bardzo wysokich ustawieniach uważne oko wypatrzy pewne poprawki – dotyczą one m.in. ostrości tekstur, jakości cieni, animowania mniejszych zarośli i profitów zapewnianych przez efekt teselacji. Ponadto edycja ta gwarantuje szeroki zakres konfiguracji, w tym wsparcie dla rozdzielczości 4K.
Minimalne wymagania sprzętowe:
♦System operacyjny: Windows 7/8/10 (64-bit)
♦Procesor: Core i3-2100 (3,1 GHz)
♦Pamięć RAM: 6 GB
♦Karta grafiki: GeForce GTX 650 2GB / Radeon HD7770 2GB (DirectX 11)
♦Wolne miejsce na dysku: 25 GB Rekomendowane wymagania sprzętowe:
♦System operacyjny: Windows 10 (64-bit) Procesor: Core i7-3770 (3,4 GHz)
♦Pamięć RAM: 8 GB
♦Karta grafiki: GeForce GTX 970 4GB / Radeon R9 290X 4GB (DirectX 11)
♦Wolne miejsce na dysku: 30 GB Screeny z wersji PC znajdziecie w naszej galerii.
Warto również wspomnieć, że pecetowy Rise of the Tomb Raider robi użytek z trudnego do złamania zabezpieczenia Denuvo. Równocześnie z premierą wydania na komputery osobiste, w sieci pojawiły się sterowniki do kart grafiki od firm NVIDIA i AMD, które miały za zadanie poprawić wydajność w grze.
Dodatkowo w marcu 2016 roku omawiany tytuł doczekał się wsparcia dla bibliotek DirectX 12 (oczywiście tylko na Windowsie 10). Niestety, to, co miało być wielką rewolucją, w tym przypadku okazało się wielkim rozczarowaniem – jak pokazują niezależne testy, na kartach grafiki firmy NVIDIA gra działa na „dwunastce” zaledwie minimalnie lepiej niż na DirectX 11, a w przypadku układów firmy AMD zanotowano wręcz… spadek wydajności.
♦Ciekawostka♦
Twórcy przy produkcji nad kolejną części gry "Tomb Raider" wykorzystali najnowszą technologie skanowania twarzy. Polega ona na rozpyleniu specjalnej fluorescencyjnej farby, wtedy dzięki niej można uzyskać aż 7 tys. punktów odniesienia.
Komentarze
Prześlij komentarz